REGULAMIN
ŚWIADCZENIA USŁUG HOSTINGOWYCH
przez eTOP Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 200
pod nazwą Hostilla.PL

1. Definicje

1.1 Usługa Hostingowa – usługa polegająca na utrzymywaniu i rozpowszechnianiu w sieci Internet danych Abonenta poprzez wykorzystanie współdzielonej z innymi Abonentami infrastruktury eTOP sp. z .o.o. lub jej podwykonawców. Na Usługę Hostingową mogą składać się: obsługa poczty email, obsługa rozpowszechniania tresci http w formie szyfrowanej lub nie, obługa elementów aktywnych takich jak srypty php, asp, jsp, .net i inne, obsługa radia internetowego lub silników gier, obsługa baz danych, obsługa zdalnego dostępu do plików i inne.
1.2 Usługa domenowa – usługa pośredniczenia poprzez zgodę udzieloną przez Abonenta na wykonywanie usług dotyczących funkcjonalności rejestracji i utrzymywania nazw domen internetowych oraz opcji na nazwę domeny jak i związanymi z nimi czynnościami.
1.3 Regulamin – nieniejszy regulamin wraz z załącznikami.
1.4 Regulamin Ogólny - Regulamin świadczenia Usług eTOP sp. z .o.o.z dnia 1 października 2010 r.
1.5 Regulamin Specjalny – Regulaminy szczegółowe powołujące się na poniższy Regulamin, takie jak Regulaminy promocji, konkursowe.
1.6 Konsument – Osoba Fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej, lub prowadząca działalność gospodarczą, lecz nie nabywająca Usługi Hostingowej na potrzeby tej działalności.
1.7 Osoba Prawna – Podmiot prawny nie będący Konsumentem.
1.8 Abonent - Konsument lub Osoba Prawna, która nabyła Usługę Hostingową.
1.9 Okres Usługi – Okres na jaki Abonent wykupił Usługę Hostingową, liczony od dnia przekazania Abonentowi danych logowania, umożliwiających umieszczenie swoich danych tak, by były one dostępne z sieci Internet.
1.10 Operator - eTOP Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy Al. Jerozolimskich 200.
1.11 Okno Serwisowe – Czas pomiędzy godziną 23.00 a 6.00 każdego dnia kalendarzowego.
1.12 Nazwa domeny internetowej – unikalna nazwa pod którą Abonent istnieje w Internecie.
1.13 Awaria – Niesprawność urządzeń eTOP Sp. z o.o. powodująca niedostępność Usługi Hostingowej lub jej części składowej.
1.14 Awaria Masowa – Niesprawność urządzeń eTOP Sp. z o.o. powodująca niedostępność więcej niż 3 Usług Hostingowych dla róznych abonentów.
1.15 Opcja Usługi - Usługa Hostingowa w formie zestawu składowych świadczona przez konkretny Czas Usługi.
1.16 Płatna Pomoc Techniczna – Usługa polegająca na zmianie, naprawie, lub modyfikacji danych Abonenta, umożliwiających poprawne ich wykorzystanie poprzez Usługę Hostingową, w tym zwłaszcza skryptów będących częścią danych Abonenta. Usługa wykonywana na zlecenie Abonenta.
1.17 Dane Abonenta – jest to zbiór wszystkich danych umieszczonych przez Abonenta osobiście lub na jego zlecenie w Usłudze Hostingowej.

2. Postanowienia ogólne

2.1 Niniejszy regulamin stosuje się do wszelkich Usług Hostingowych, świadczonych przez eTOP Sp. z o.o. pod marką “Hostilla.PL”.
2.2 Regulamin ten jest suplementarny do Regulaminu Ogólnego.
2.3 Zapisy niniejszego regulaminu w przypadku niezgodności z Regulaminem Ogólnym mają zastosowanie w pierwszej kolejności.
2.4 W przypadku Regulaminów Specjalnych przywołujących niniejszy Regulamin, zastosowanie w pierwszej kolejności mają zapisy Regulaminów Specjalnych, chyba że stanowią one inaczej. Dotyczy to w szczególności takich Regulaminów jak Regulaminy Promocyjne.
2.5 Jeżeli w niniejszym Regulaminie istnieje sprzeczność z zapisami innych aktów prawnych lub Umów, stosuje się zasadę ważności według kolejności od najbardziej szczegółowego, do najmniej szczegółowego, to znaczy, że zapisy Umowy zmienia niniejszy Regulamin, a niniejszy Regulamin zmienia zapisy Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych eTOP Sp. z o.o. .
2.6 W przypadku korzystania z Usług Hostilla.PL na podstawie Umowy Abonamentowej pierwszeństwo mają zapisy Regulaminu Ogólnego.
 

3. Nabycie Usługi Hostingowej

3.1 Nabycie Usługi następuje poprzez wypełnienie formularza na stronie www.hostilla.pl oraz opłacenie usługi za wybrany przez Abonenta Okres Usługi.
3.2 Nabycie Usługi może także nastąpić w drodze kontaktu z przedstawicielami eTOP Sp. z o.o. bez wykonania działań opisanych w pkt 3.1.
3.3 Usługę Hostingową za Okres Usługi Abonent opłaca z góry.
3.4 Okres Usługi jest zależny od wybranej przez Abonenta opcji usługi dostępnej w cenniku.
3.5 Cena usługi nie może ulec zmianie w czasie Okresu Usługi.
3.6 Rozpoczęcie świadczenia usług nastąpi najpóźniej 7 dni od wykonania przez Abonenta działań opisanych w pkt 3.1 lub 3.2.
3.7 Abonent może w dowolnym czasie Okresu Usługi przedłużyć ten czas o następne okresy opisane w aktualnym dla dnia w którym dokonuje on przedłużenia cenniku dostępnym na stronie www.hostilla.pl.
3.8 Abonent może w dowolnym czasie Okresu Umowy nabyć inne usługi dodane, takie jak przydział dodatkowych zasobów, domen internetowych lub płatnej pomocy technicznej.
3.9 eTOP Sp. z .o.o. ma prawo żądania przedstawienia dokumentów potwierdzających dane podane podczas rejestracji na stronie www.hostilla.pl.
 

4. Świadczenie Usługi Hostingowej

4.1 eTOP Sp. z o.o. zobowiązuje się do świadczenia Usługi Hostingowej Abonentowi w trybie ciągłym.
4.2 eTOP Sp. z o.o. zapewnia właściwy poziom zabezpieczeń danych klienta, włączając w to system kopii zapasowych wykonywany co najmniej raz na siedem dni.
4.3 eTOP Sp. z o.o. ma prawo do wykonywania działań technicznych w czasie Okna Serwisowego mogących mieć wpływ na dostępność Usługi Hostingowej.
4.4 eTOP Sp. z o.o. w sytuacjach w których narażone jest bezpieczeństwo danych Klientów lub stabilność Usługi Hostingowej ma prawo do przeprowadzenia działań technicznych mogących mieć wpływ na dostępność Usługi poza Oknem Serwisowym, jeżeli z przyczyn technicznych jest to niezbędne do zabezpieczenia danych Abonentów.
4.5 Abonent zobowiązuje się do nie zamieszczania lub udostępniania za pomocą Usługi Hostingowej treści niezgodnych z przepisami Prawa, lub objętych Prawami osób trzecich bez ich zgody.
4.6 eTOP Sp. z o.o. zapewnia utrzymanie danych Abonenta przez 14 dni od zakończenia Usługi Hostingowej.
4.7 eTOP Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za elementy aktywne (takie jak skrypty php, ASP .net i inne), w tym za ich działanie, wyniki lub kompatybilność z urządzeniami hostingowymi o ile sam nie przyjął na siebie odpowiedzialności poprzez przyjęcie zlecenia na płatne wsparcie techniczne dotyczące danego elementu aktywnego i go wykonał.
4.8 W przypadku nabycia za pośrednictwem eTOP Sp. z o.o. domen internetowych mają zastosowanie zasady podmiotów odpowiedzialnyh za ich rejestracje zgodnie z przydziałem ICANN.
4.9 eTOP Sp. z o.o. zapewnia pomoc techniczną w formie telefonicznej w godzinach 9-17 w dni robocze oraz pomoc w drodze elektronicznej (e-mail lub formularz) 24 godziny na dobę. eTOP Sp. z o.o. odpowiada na zgłoszenia w terminie do 48 godzin od momentu ich otrzymania.
4.10 W przypadku awarii masowej (dotyczącej zasobu współdzielonego dla większej ilości Abonentów) eTOP Sp. z o.o. niezwłocznie przystępuje do jej usunięcia w momencie zgłoszenia lub odnotowania przez systemy monitorujące.
4.11 Abonent zgłasza usterkę pod numerem telefonu +48 (22)578-01-00, emailem na adres dat@etop.pl lub za pośrednictwem formularza na stronie WWW.
4.12 Abonent zobowiązuje się zachować udostępnione hasła w tajemnicy, chroniąc je przed osobami trzecimi lub zautomatyzowanymi programami przechwytującymi, mogącymi przekazać takie dane osobom trzecim.

5. Domeny internetowe

5.1 Rozpoczynając proces rejestracj domeny Abonent akceptuje postanowienia regulaminów podmiotów odpowiedzialnych za rejestrację danej nazwy domeny internetowej.
5.2 Operator zamieszcza odnośniki do regulaminów opisanych w punkcie 5.1 na stronie www.hostilla.pl.
5.3 Abonent z chwilą rezerwacji domeny internetowej za pośrednictwem serwisu www.hostilla.pl upoważnia Operatora do reprezentowania go przed podmiotami odpowiedzialnymi za rejestrację danej nazwy domeny internetowej.
5.4 Abonent nabywa prawo do użytkowania nazwy domeny internetowej od momentu dokonania płatności, do końca okresu, na który została ona zarejestrowana.
5.5 Operator nie ponosi odpowiedzialności za utratę prawa do dysponowania domeną przez Abonenta o ile nie dokona on odnowienia domeny w odpowiednim czasie.
5.6 Przypomnienia wysyłane do Abonenta mają charakter wsparcia i brak otrzymania przypomnienia nie jest podstawą do żadnych roszczeń wobec Opertora.
5.7 Operator informuje Abonenta o kończącym się okresie rejestracji domeny drogą poczty elektronicznej poprzez wysłanie informacji na adres podany podczas jej rejestracji.
5.8 W okresie podczas którego domena jest zarejestrowana, Operator jest zobowiązany do wykonywania na życzenie klienta operacji technicznych na danej domenie tj. zmiana, dodanie lub usunięcie nazw serwerów, wydawanie kodów AuthInfo, transfer domeny, cesja domeny, zmiana danych Abonenta.
5.9 W przypadku nieopłacenia zarezerwowanej domeny przez Abonenta w ciągu 14 dni, domena wraca do puli wolnych do rezerwacji domen.
5.10 W przypadku gdy podmiot odpowiedzialny za rejestrację danej domeny przewiduje okres karencji po jej wygaśnięciu, Operator przeprowadza odnowienie domeny naliczając opłatę dodatkową za jej ponowną aktywację zgodną z aktualnym cennikiem.
5.11 Rezygnacja z utrzymania nazwy domeny internetowej w trakcie okresu w którym jest zarejestrowana nie daje prawa do zwrotu kosztu jej rejestracji w całości, lub w jej części.

6. Odpowiedzialność eTOP i zasady wypłaty kar umownych

6.1 eTOP Sp. z o.o. ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług, chyba że są one wynikiem działania Abonenta, niedochowania przez Abonenta przepisów Prawa, postanowień niniejszego Regulaminu, działania osób trzecich lub powstały w wyniku siły wyższej, lub gdy eTOP Sp. z o.o. nie można przypisać przyczynienia się do spowodowania niewykonania lub nienależytego wykonania usług.
6.2 eTOP Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi w przypadku braku możliwości świadczenia usługi podczas realizowania przez abonenta połączeń w sieciach telekomunikacyjnych innych operatorów telekomunikacyjnych, lub gdy zakończenie połączenia jest w sieci telekomunikacyjnej innego operatora telekomunikacyjnego.
6.3 Za każdą rozpoczętą godzinę przerwy w świadczeniu usługi wynikającej z winy ETOP sp. z .o.o., Abonentowi przysługuje odszkodowanie w formie kary umownej w wysokości 1/720 ceny Usługi podzielonej przez ilość miesięcy Okresu Usługi. eTOP Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za utracone przez Abonenta korzyści lub straty poniesione przez Abonenta w wyniku korzystania z Usługi.
6.4 Kary Umowne opisane w pkt 5 są jedyną formą roszczeń Abonenta. Wyłącza się inną odpowiedzialność na zasadach ogólnych.

7. Tryb postępowania reklamacyjnego

7.1 eTOP Sp. z o.o. jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji, jeżeli posiada ona formę pisemna w formie faxu, listu poleconego lub pisma doręczonego osobiście.
7.2 Jeżeli reklamacja nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej prawidłowego złożenia, uważa się, że reklamacja została uwzględniona. 7.3 Reklamacja powinna zawierać: 7.3.1 Imię i Nazwisko bądź Nazwę oraz adres zamieszkania bądź siedziby Abonenta (Reklamującego).
7.3.2 Określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu.
7.3.3 Przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację.
7.3.4 Wysokość kwoty odszkodowania lub innej należności - w przypadku gdy reklamujący żąda ich wypłaty.
7.3.5 Numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności, bądź wniosek o ich zaliczenie na poczet przyszłych płatności.
7.3.6 Podpis reklamującego - w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.
7.3.7 Szczegółowy tryb postępowania reklamacyjnego określa Rozporządzenie Ministra Właściwego do Spraw Łączności.

8. Ograniczenie świadczenia usług

8.1 eTOP Sp. z o.o. może przerwać, zawiesić lub ograniczyć świadczenie Usługi Hostingowej na rzecz Abonenta w przypadkach:
8.1.1 Jeżeli Okres Usługi zakończył się a Abonent nie przedłużył go.
8.1.2 Jeżeli abonent narusza warunki Regulaminu, Umowy albo podejmuje działania utrudniające lub uniemożliwiające świadczenie usług przez eTOP Sp. z o.o. aż do dnia zaprzestania tych naruszeń.
8.1.3 Narusza inne istotne postanowienia Umowy, Regulaminu lub Prawa Polskiego.
8.1.4 Jeżeli działanie elementów aktywnych zawartych w danych Abonenta powoduje niestabilność urządzeń mogącą prowadzić do Awarii Masowej.
8.2 eTOP Sp. z o.o. ma prawo blokowania dostępu do danych Abonenta w przypadku stwierdzenia nieuprawnionych prób dostępu przez osoby trzecie.
8.3 Zawieszenie lub ograniczenie Usługi Hostingowej nie powoduje przedłużenia ani zawieszenia biegu Okresu Umowy.

9. Odstąpienie od świadczenia Usługi Hostingowej

9.1 Abonent ma prawo do odstąpienia od nabycia Usługi Hostingowej w dowolnym czasie trwania Okresu Usługi w przypadku niedostępności Usługi Hostingowej lub któregoś z jej składników przez okres dłuższy niż 7 dni kalendarzowych lub gdy w ciągu 7 następujących po sobie dni nastąpiło 7 niedostępności usługi trwających dłużej niż 60 minut o ile taka niedostępność jest skutkiem Awarii lub Awarii Masowej z wyłączeniem przyczyn leżących po stronie Abonenta lub pracy elementów aktywnych zawartych w jego danych.
9.2 W przypadku odstąpienia opisanego w pkt 8.1 Abonentowi należy się zwrot wniesionych opłat za cały Okres Usługi.
9.3 eTOP Sp. z o.o. ma prawo odstąpić od wykonywania Usługi Hostingowej w czasie całego Okresu Usługi w przypadku, gdy Abonent pomimo wezwania nie usunie powodów zawieszenia Usługi opisanych w pkt 7.1 w przeciągu siedmiu dni kalendarzowych.
9.4 W przypadku opisanym w pkt 8.4 Abonentowi nie przysługuje zwrot poniesionych opłat.

10. Faktury i Rachunki

10.1 eTOP Sp. z o.o. po otrzymaniu płatności w ciągu 7 dni rboczych wystawia i przesyła na podany podczas rejestracji adres e-mail fakturę VAT.
10.2 Abonent wyraża zgodę na wystawienie faktury elektronicznej.

11. Postanowienia końcowe

11.1 Z zastrzeżeniem postanowień Prawa Polskiego w zakresie zgłaszania reklamacji usług telekomunikacyjnych, zmiany umowy oraz wszelkie zawiadomienia i zgłoszenia o których mowa w Umowie lub Regulaminie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
11.2 Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2011 roku.

Zarząd ETOP sp. z .o.o.

Konrad Olszewski
V-ce Prezes Zarządu